مدير ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبيل :

فعالیت ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل

مدير ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبيل گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از 139 پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «ارس تبار» به نقل از سبلان ما، مصطفی آمون ظهر امروز در جمع خبرنگاران از تقویت پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان اردبیل خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری و در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری در خصوص «هر مسجد یک پایگاه قرآنی» پایگاه‌های قرآنی در مساجد استان اردبیل تشکیل شد.

 وی با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۱۳۹ پایگاه قرآنی در مساجد استان اردبیل به اجرای برنامه‌های قرآنی می‌پردازد گفت: این پایگاه‌های قرآنی در بخش‌های مختلف از جمله برپایی مجالس قرآنی همراه با تفسیر و بیان نکته‌های کلیدی و قصص در قرآن کریم است که طی ماه مبارک رمضان باهدف ترویج معارف قرآن کریم بین نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اظهار داشت: برپایی ویژه‌برنامه جزء خوانی قرآن کریم از دیگر برنامه‌هایی است که در کنار فعالیت‌های قرآنی برگزار می‌شود.

 آمون خاطرنشان کرد: اکثر برنامه‌های قرآنی در مناطق کم‌برخوردار و روستایی است تا اهالی روستا و مناطق محروم و کم‌برخوردار نیز از فیوضات فعالیت‌های قرآنی برخوردار شوند.

 وی افزود: برپایی جلسه اخلاق در قرآن کریم با عنوان «در مسیر رستگاری» با حضور مدرس سطح عالی حوزه علمیه قم از پنجم تا بیست ویکم فروردین‌ماه ۱۴۰۳ در مسجد المهدی (عج) شهرک بعثت و مسجد محله معجز از دیگر برنامه‌های قرآنی و ترویج اخلاق به همت کانون‌های مساجد است.

 مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل گفت: برپایی سفره‌های افطاری ساده در کانون‌های مساجد و مشارکت فعالان کانون‌های مساجد در هرچه پرشورتر شدن محفل بزرگ قرآنی در مصلای اردبیل از دیگر فعالیت‌های قرآنی است که با مشارکت بچه‌های مسجد پیگیری می‌شود.

 انتهای خبر/ ب