آخرین اخبار



کد مطلب: 26550
تاریخ انتشار : ي, 1396/09/19 - 22:39

وجود برندهای معروف دنیا و ترکیه در مجتمع‌های تجاری تبریز و غریب بودن البسه ایرانی چیزی نیست که بتوان از کنارش به راحتی گذشت.

به گزارش خبرنگار ارس تبار،با تغییر فصل و احتیاج مردم به خرید پوشاک‌های مخصوص زمستان مراکز فروش البسه نیز به تکاپو افتاده‌اند و کافی است به مجتمع‌های تجاری تبریز همچون «لاله پارک،ستاره باران و اطلس» سر بزنیم تا ببینیم که برای عرضه لباس‌های زمستانی با مغازه‌های همجوار خویش در رقابتی تنگاتنگ هستند.

اما آنچه که در این میان خم بر ابروان آدم می‌آورد، وجود برندهای معروف دنیا و ترکیه در مجتمع‌های تجاری تبریز و غریب بودن البسه ایرانی در میان آنهاست.

پاساژی مثل «امت» پر است از تولیدی‌هایی که سال‌هاست در زمینه پوشاک مشغول فعالیت هستند،اما اگر به نتیجه کار بنگریم، می‌بینیم که دست بر دل هرکدام از تولیدکننده‌ها که بگذاریم، خون است و همگی از عدم فروش اجناسشان دم می‌زنند و اینکه ورود اجناس ترکیه و در اختیار گرفتن کل بازار پوشاک تبریز حسابی فروششان را کساد کرده است.

گره کور این مشکل کجاست؟

اولین نمایشگاه تخصصی بین‌المللی پوشاک ایران –تبریز از 14 تا 17 در سالن شهریار از کشور ترکیه با حضور برندهای معتبر همچنین تعدادی از واحدهای ایرانی در زمینه  انواع پوشاک زنانه و مردانه در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز  برگزار شد.

اما آنچه متعجب‌مان کرد این است چه سنخیتی بین اجناس ایرانی و برندهای ترکیه است؟ آیا ترکیه یکی از استان‌های ماست و جزو ایران است یا نه این برندها آنقدر در تبریز برای خودشان جا باز کرده‌اند و نبض بازار را در دست گرفته‌اند که می‌توانند در نمایشگاه‌های ایران در کنار البسه ایرانی قرار گرفته و به فروش برسند و آب از آب تکان نخورد.

با این اوضاع و احوال شعار اقتصاد مقاومتی کجای این مسئله قرار می‌گیرد؟

رهبر معظم انقلاب دو سال قبل در سخنرانی  خود در حرم مطهر رضوی با تاکید بر اینکه همه ایرانی‌ها باید مصرف‌کننده تولیدات داخلی باشند، فرمودند،«کسانی که مصرف‌کننده هستند – که همه‌ ملّت ما در واقع مصرف‌کننده‌اند – محصولات داخلی را مصرف کنند که من روی این بارها و بارها تکیه کردم و امروز هم عرض می‌کنم و تکیه می‌کنم، ‌همه سعی کنند محصولات داخلی را مصرف کنند، کارگر ایرانی را حمایت کنند، کارگاه تولیدی داخلی را با مصرف کردن [محصول] آن رونق دهند».

هم اکنون در داخل ایران برندهای معروف ایرانی که سال‌ها در زمینه پوشاک فعالیت دارند و مورد قبول ایرانیان هستند و انتظار می‌رود در چنین نمایشگاه‌هایی نه برندهای ترکیه حضور داشته باشند و تولیدکننده‌های تبریزی نیز با تعاملاتی که با آنها انجام می‌دهند از تجربیات تولیدکننده‌های ایرانی استفاده کنند، از طرف دیگر کارگر ایرانی نیز در این میان نانی را سر سفره خویش ببرد.

با عدم توجه به فرمایشات رهبری و گسیل داشتن اجناس ترکیه در بازار کشور و پشت پا زدن به شعار سال، ما هر روز بیش از بیش به تولیدات خارجی وابسته شده و کمر تولیدکننده‌های داخلی را زیر بار فشار اقتصادی خم می‌کنیم.

نگارنده: فاطمه داداشی/خبرگزاری فارس از تبریز

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر